Šíp (1 169,5 m n. m.)
Šíp (1 169,5 m n. m.) je masívny rozložitý skalnatý vrch dobre viditeľný pri prejazde po hlavnej ceste medzi Martinom a Ružomberkom, vypínajúci sa nad sútokom riek Orava a Váh v pohorí Veľká Fatra. Nachádza sa v rovnomennej národnej prírodnej rezervácií Šíp a pomenúva geomorfologický podcelok Šípska Fatra. Výhodou tohto výletu je ľahká dostupnosť hromadnými dopravnými prostriedkami.
Prvý pokus nám nevyšiel z dôvodu niekoľko opakujúcich sa búrok v tejto oblasti. Preto sme si vystačili s chutnou kávou v Ľubochni a návratom domov.
Druhý pokus sme naplánovali hneď na nasledujúcu sobotu 23.7. Vlakom sme sa doviezli do Ľubochne a odtiaľ po žltej turistickej značke vyrazili na trasu. Hneď po prekročení železnične trate, sme začali lesným chodníkom stúpať na prvý skalnatý vrchol Havran, kde sa nachádzajú tri vysielače. Pred samotným vrcholom sme sa trošku spotili, lebo našu kondíciu preveril krátky ale prudký výstup. Hrebeňovým chodníkom medzi skalnými útvarmi sme klesli do sedla pod Ostrým, odkiaľ sme ešte kúsok pokračovali miernym stúpaním k masívu Ostrého, kde sme, aj za pomoci reťazí, začali prudko stúpať na jeho vrchol . Z vrcholu Ostrého sa nám otvorili nádherné výhľady do okolia, ktoré nám predĺžili plánovanú prestávku,
Z vrcholu sme zišli tým istým chodníkom až do sedla, kde sme prešli na zelenou značený turisticky chodník, ktorý nás doviedol do Žaškovského sedla. Zo sedla sme pokračovali po žltej turistickej značke na samotný vrchol Šípu. Hrebeňovkou hore- dole s množstvom vyhliadok sme sa dostali na Zadný Šíp, ktorý mnohí turisti považujú za najozajstnejší vrchol celého pohoria. Tu sa príjemný chodník skončil a čakal nás nepríjemný prudký zostup do osady Podšíp s niekoľkými klasickými dreveničkami, ktoré teraz slúžia ako víkendové chaty. Z osady sme pokračovali značeným chodníkom do Kraľovian- Dierovej a po mostíku sme sa dostali na druhú stranu, keďže nám odtiaľ nešiel žiadny spoj, tak sme sa po asfaltovej ceste presunuli na železničnú stanicu do Kraľovian.
Trasa so začiatkom pri železničnej stanici v Ľubochni na železničnú stanicu v Kraľovanoch nám trvala cca sedem hodín aj s prestávkami a patrila medzi stredne náročné túry s veľkým prevýšením.
<< PREDCHÁDZAJÚCI ČLÁNOK | NASLEDUJÚCI ČLÁNOK >> |